"קורא לעולם ליצור חיץ בלתי עביר בין איראן לגרעין"

אבי יעקב No Comments on "קורא לעולם ליצור חיץ בלתי עביר בין איראן לגרעין"

נשי המדיה יצחק בוז'י הרצוג שעורך בימים אלו ביקור ממלכתי בגרמניה נשא היום נאום בעברית בבונדסטאג – בית הנבחרים הפדרלי של גרמניה | הרצוג: "קורא לעולם ליצור חיץ בלתי עביר בין אירן ובין יכולת גרעינית, לעשות מעשה, ולא לוותר. מדינת ישראל תגן על עצמה ותילחם בכל דרך"

צילום: עמוס בן גרשום \ לע"מ
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

במסגרת ביקור ממלכתי בגרמניה, נשיא המדינה יצחק הרצוג נשא היום נאום בעברית בבית הנבחרים הפדרלי של גרמניה. "ישראל שאפה מאז ומעולם, ותמשיך לשאוף, לשכנות טובה ולשלום עם כל מדינות ועמים במזרח בתיכון, וכמובן גם עם שכנינו הפלסטינים" פתח הנשיא את נאומו.

"זו מטרה מלאת תקווה ואמונה, שלא ויתרנו עליה ולא נוותר עליה. זה מחייב אותנו, וגם את הפלסטינים להתבונן במציאות, ולעשות כל מאמץ לשנותה לטובה. על שכנינו הפלסטינים, בראש ובראשונה, להילחם בטרור ולהפסיקו באופן מיידי" המשיך הנשיא.

"הרשו לי להבטיח לכם: מדינת ישראל תמשיך להושיט את ידה לשלום, באומץ ובנחישות, אך בה בעת גם תשמור על זכותה להגנה ולביטחון. ישראל שותפה למאמץ הבינלאומי לבלום כוחות רדיקאליים שזורעים טרור, שכול והרס, ומבקשים לאיים על כל אזרחי העולם. גם בדורנו, גם בעת הזאת ממש, כוחות שנאה אפלים, מובלים בידי איראן ומאיימים לא רק על ישראל, ולא רק על היציבות במזרח התיכון, אלא על הסדר העולמי כולו. כאן, מעל הבמה החשובה הזאת בברלין, אני קורא למשפחת העמים לפעול בנחישות ובתקיפות".

"איומים ופעולות להשמדת ישראל הם דבר שלא מתקבל על הדעת. החזקת נשק להשמדה המונית בידי מדינה החברה באו"ם אשר קוראת יום-יום להשמדתה של מדינה אחרת החברה באו"ם, היא פשוט דבר שלא מתקבל על הדעת".

"הקו המנחה צריך להיות ברור: מי שמכחיש את השואה, מי שנוהג בשנאה ובתוקפנות, מי שמאיים על זכותה של מדינת ישראל להתקיים – לא זכאי לחתימה על הסכמים שרק מחזקים אותו, לא זכאי להטבות או לכספים, לא זכאי לוויתורים בשום פנים ואופן".

"על הקהילה הבינלאומית לעמוד בצד הנכון של ההיסטוריה – להציב תנאים ברורים, להטיל סנקציות חריפות והכרחיות, ליצור חיץ בלתי עביר בין אירן ובין יכולת גרעינית, לעשות מעשה, ולא לוותר. מדינת ישראל תגן על עצמה ותילחם בכל דרך באיומים עליה ועל אזרחיה. אני קורא לעולם כולו לא לעמוד מנגד" סיים הנשיא.



0 תגובות